Image

Ciekawostki dotyczące zdrowego odżywiania

  • Woda stanowi nawet do 80% objętości naszego mózgu! Także, jeśli chcesz optymalnie wykorzystać możliwości Twojego mózgu – pij dużo wody!
  • Przeciętny Polak spożywa około 50 kg chleba rocznie!
  • Ciemne pieczywo zawiera więcej błonnika, a co za tym idzie – zwiększa uczucie sytości!
  • Mamy większą motywację do schudnięcia wtedy, gdy ćwiczymy oraz stosujemy dietę razem z innymi.
  • Dieta z greckiego oznacza „styl życia” – warto wziąć to pod uwagę.
  • Pamiętaj, że kaloria kalorii nierówna! Zatem wybieraj swoje posiłki mądrze i decyduj się na zdrową kalorię!
  • Szacuje się, że w Polsce może być nawet do 20% osób, które cierpią na nietolerancje pokarmowe.
  • Otyłość zaczyna się wtedy, gdy w naszym ciele tłuszcz stanowi więcej niż 20% masy ciała w przypadku mężczyzn, oraz 25% w przypadku kobiet.
  • Czy wiecie, że ta sama ilość jedzenia podana na większym talerzu, spowoduje, że w naszym mózgu powstanie wyobrażenie o mniejszej ilości spożytego posiłku, niż miałoby to w przypadku mniejszego talerza? To dlatego w większości restauracji, danie jest podawane na wielkich talerzach i przeważnie nie zajmuje jego całej powierzchni!
  • Kaloria to jednostka ciepła, która w dietetyce jest wykorzystywana jako pomiar energii przyswajanej przez człowieka przy spożyciu pokarmu. Przyjęło się, że używamy wielokrotnej jednostki, czyli kilokalorii.
  • Białko jest podstawowym budulcem mięś O to produkty, które zawierają największe ilości białka;
    • - pierś z kurczaka (źródła zwierzęce)
    • - krewetki (ryby)
    • - wszelkiego rodzaju soczewica (źródła roślinne)
    • - wszelkiego rodzaju ser żółty tłusty (źródła nabiału)
    • - dodatkowo orzechy i wszelkie jego odmiany
  • Węglowodany to podstawowe źródło, z którego czerpiemy energię. Produkty, które zawierają największe ilości węglowodanów to w głównej mierze produkty zbożowe oraz warzywa i owoce!
  • Tłuszcze pomimo tego, że powodują tycie, są istotnym mikroskładnikiem i musimy dostarczyć odpowiednie jego ilości w celu zachowania prawidłowego funkcjonowania organizmu! Dobrymi źródłami tłuszczu są z pewnością jaja oraz ryby!